"Miljöfrågan i en globaliserad värld - funderingar från Naturskyddsföreningen""

onsdag 4 november 2009 12:00-13:15, Scandic Star Hotel Aniaraplatsen 8 Box 62 Rotary Onsdagskubben 19147 Sollentuna
Svenska naturskyddsföreningens ordförande Mikael Karlsson.
Mikael är utbildad agronom som har doktorerat på riskanalyser av energi- och miljösystem. Mikael bor i Stockholm och arbetar vid avdelningen för miljö- och energisystem vid Karlstads universitet. Hans forskning handlar om att hantera komplexa miljörisker och han har också undervisat och arbetat med miljöfrågor i Östafrika, Baltikum och Sydostasien. Han har ett långt förflutet i Naturskyddsföreningen, bland annat som ordförande i lokalkretsen i Karlstad och länsförbundet i Värmland, riksordförande sedan 2002. Han är också ordförande i väldens största miljöorganisation Euripean Environmental Bureau, EEB.