"Kungafonden-från andra världskrigets beredskap till svenskarna i Afganistan

onsdag 10 mars 2010 12:00-13:15, Scandic Star Hotel Aniaraplatsen 8 Box 62 Rotary Onsdagskubben 19147 Sollentuna
Ingemar Knutsson, sedan 10 år knuten som strategisk rådgivare till PricewaterhouseCoopers AB. har eget konsultbolag och arbetar som underkosnult för PwC.

Ingemar har en socionomutbildning i grunden vilket han byggt på med studier i affärsjuridik och socialrätt. Ingemar har bl a varit socialchef och utvecklingschef inom kommunledningen i Solna, socialdirektör i Karlstad, personalchef i Huddinge och på Södertälje sjukhus, socialdirektör i Botkyrka kommun.
För att hålla verklighetskontakten har han kompletterat konsultarbetet med att i omgångar vara inhyrd som socialdirektör i Danderyd och socialchef i Upplands Väsby.
1998 - 2005 var Ingemar ordförande i Svensk Chefsförening som organiserar ca 4 000 högre chefer i stat, landsting och kommun.
Sedan 1998 är Ingvar ledamot i styrelsen för Stiftelsen Kungafonden (med Folket för Fosterlandet) Han är också ansvarig för stiftelsens forskningsverksamhet.

Ingemar har varit rotarian sedan 1983, Karlstad Solstaden, Solna Haga (president 1997-1998) och numera Stockholm Söder (president 2005-2006).
Sedan ett halvår är Ingemar ålderspensionär, men avser arbeta vidare några år. Han har två vuxna barn och bor med sambo i Täby sedan många år. Stor del av sommarhalvåret tillbringas i huset på Rådmansö. Forskning och utveckling är ett stort intresse och han arbetar nu med två större projekt.