Gabriella Fällman ny president

lördag 1 juni 2024

TL

Gabriella Fällman – så heter klubbens nya president för verksamhetsåret 2024-2025. Gabriella har Rotary i blodet och är nu den 4:e generationen av Rotarianer i sin släkt. Hon har också själv varit utbytesstudent så hon vet vilken källa till utveckling och gemenskap som Rotary utgör. Hon tar över presidentjobbet från Thorbjörn Lindskog vid onsdagsmötet den 5 juni och får då också ta över jobbet att bära den tunga Rotarykedjan under ett år framöver.

Den 12 juni är det dags vår vårens sista onsdagsmöte på Eldqvarn. Föreläsare är Jan Ingloff som berättar om hur bygget av den protokanon som finns i Uppsala gick till. Utrustningen används för behandling cancer och andra sjukdomar där man med stor precision kan stråla en tumör utan att förstöra frisk vävnad.  Rubriken för Jans föredrag är ”Cancer och moderna behandlingsmetoder”.

För er som redan nu vill uppdatera era kalendrar så bör ni göra en notering för onsdagen den 21 augusti. Då är det dags för höstens första onsdagsmöte. Programmet för hösten kommer som vanligt att finnas under ”Kalender” här på vår webbplats.

Önskar alla klubbmedlemmar en skön och avkopplande sommar!

Thorbjörn Lindskog
President 2023-2024