Årets Rotarystipendiat heter Ellinor Saatchi

onsdag 12 juni 2024

Ellinor Saatchi kan med ära kalla sig årets Rotarystipendiat vid Rudbecks gymnasium. Vid en ceremoni i skolans aula, dagen före årets utspark, fick hon ta emot stipendiet i form av ett stort diplom och ett ekonomiskt tillskott på 5 000 kronor. Stipendiet överlämnades till en mycket glad och förvånad student av klubbens samlade presidentstab, alltså både avgående och tillträdande president.

Ellinor Saatchi går på samhällsvetenskaplig linje och har under studietiden, enligt en samlad lärarkår, arbetat hårt och målmedvetet för att uppnå sin examen.

Motiveringen till stipendiet lyder så här:

När man inom idrottens värld pratar om pannbensträning menar man ofta att man plockar fram den där extra viljan och envisheten man behöver för att köra ett riktigt jobbigt pass. Man pressar sig till max och lite till. Har man under lång tid kämpat med motivationen i skolan, kan pannbensträning dock vara något annat. När varenda liten cell till synes är tömd på energi, hjärnan säger nej, då finns det vissa som fortsätter ändå.

Ellinor har gjort det och anammat sina inneboende förmågor och tagit sig an sina studier på ett imponerande vis.

Gabriella Fällman och Thorbjörn Lindskog tillsammans med årets stipendiat Ellinor Saatchi.