Ny president är Gabriella Fällman

lördag 15 juni 2024

Gabriella Fällman – så heter klubbens nya president för verksamhetsåret 2024-2025. Gabriella har Rotary i blodet och är nu den 4:e generationen av Rotarianer i sin släkt. Hon har också själv varit utbytesstudent så hon vet vilken källa till utveckling och gemenskap som Rotary utgör. Uppdraget som president tar hon över från Thorbjörn Lindskog.

Under hela våren har ett gäng av klubbens medlemmar bidragit med högläsning på Edsbergs äldreboende. En aktivitet som varit mycket uppskattad av de boende. Planen är att klubben fortsätter även under hösten och eventuellt också utvidgar projektet till andra äldreboenden i Sollentuna. Vårens sista högläsningen svarar Gabriella Fällman för den 19 juni.

Och så är det redan dags att uppdatera era kalendrar inför hösten. Börja med en notering för onsdagen den 21 augusti. Då drar vi igång höstens onsdagsmöten med ett besök av den nya guvernören Mika Lindfors, tillika det nya distriktet 2355:s första guvernör. Resterande program för hösten kommer som vanligt att finnas under ”Kalender” här på vår webbplats. Och varje måndag morgon kommer som alltid en liten påminnelse om vad som komma skall under de närmsta veckorna.

Önskar alla klubbmedlemmar en skön och avkopplande sommar!

Thorbjörn Lindskog
President 2023-2024