Guvernören Mika Lindfors besökte klubben

torsdag 15 augusti 2024

Den 21 augusti besökte Mika Lindfors, guvernör för det nya distriktet 2355, klubben vid det ordinarie onsdagsmötet. Mika Lindfors presenterade sin resa som rotarian och sina planer för det kommande året. Han berömde också klubben för dess goda ekonomi och aktiva arbete på olika områden.

Mika Lindfors passade även på att träffa styrelsen för att få en uppdatering av klubbens verksamhet och för att diskutera aktuella frågor.

För er som undrar vem Mika Lindfors är så ger han själv följande beskrivning:

”Jag kommer från Finland, Åland, men jag flyttade till Sverige hösten 2004 tillsammans med min familj. Jag bor idag i Täby och är gift och har två barn. Som ingenjör och ekonom har jag verkat som egenföretagare sedan 2003 och jag har varit medlem i Täby Rotaryklubb sedan 9 september 2013. Jag var president i Täby Rotaryklubb under 2017–2018 och distriktsskattmästare under 2019–2022. År 2019 blev jag en Major Donor och jag har hittills besökt fem världskongresser, varav den senaste i Singapore nu i maj.”